Sayfalar

22 Haziran 2014 Pazar

Gidemeyenler için

Bu yazı ilk kez at kafası dergi 1.sayısında yayınlanmıştır.


Son kez ceplerimi kontrol ettikten sonra,anahtarı da içeride unutmamanın verdiği mutlulukla çıktım evden
Caddeye yürüyüp bir taksiye binemedim de tabi.
Beyazıt otobüsü bekledim durakta.Orta sınıf burjuvazi cenneti kalabalıkla.
Herkesin suratından belliydi ben dahil orda olan herkes hayata sövüyordu.
Akşam olmadan Taksim'deydim.
Yeterince şarhoş ve sosyalist düşüncelerle doluydu kafam zaten.
Cebimde ki son parayla evime dönmek istiyordum sadece.
Bu kadar insan ne yapıyor burada.
Şu köşede ki çocuk peki...
''Galatasaray lisesin orda akordeon çalan çocuk ne yapıyor burada" Kaç para gerek onun hayatı kurtarmaya.
"Rock barlarda hayatı tadan bu gençlere belki de ilk seks deneyimini yaşayacakları gece"Kaç para gerek ?
"Gece 2'de ömrünü burada çürütmüş sigaradan beyaz bıyıkları sarıya çalan bu büfeciye evine gitmesi için"
Kaç para gerek.
"Talimhane'de herkesin küfredercesine baktığı trans bireylere bu gece sadece evlerinde oturması için"Kaç para gerek.
"Bugün herkesin dilediği gibi yaşayıp sevgilisiyle doyasıya yatabilmesi için"
"Okuldan eve doğru siktir edilen öğrencinin cebine değilde hayatına bakabilmesi için"
"Kendini sisteme köle etmeyip ot içen gitar çalan adam için"
"Tek hayali varken artık hiçbir düşe sahip olmayanlar için"
"3 çocuğuyla tek başına hayatı göğüsleyen anne için"
"Yazdığı kitaplar okunmadığı yada satılamadığı için çok şey vaat ederken beyaz yakalı olan genç adam için"
"Kirasını ödeyemeyip sonradan görme ev sahibi tarafından evden atılan üstatlar için"
"Gay olduğu halde bunu kendine bile itaraf edemeyen zoraki heteroseksüeller için"
"Sabaha kadar müşteri bekleyen bu taksici için"
Kaç para gerek??
Herkesin hissettiği ve dilediği gibi yaşayıp ölebilmesi için

Hiç yorum yok: