Sayfalar

14 Mart 2015 Cumartesi

Nusret amca çok iyi bir insandı

Bir gün eve dönerken kahveye uğradım yine babamdan para alıp eve gidecektim,para; kitap,defter veya daha bok püsür olan bir şey için istenecek ve yine sigara alıp evin yolunu tutacaktım.Kahveden içeri girdim sigara dumanından ocak görünmüyordu,rahmetli annem de sürekli bundan şikyetçi olur babam da " napıyım adamlara sigara içmeyin diyim de bir daha gelmesinler mi " derdi.Ocağa doğru yürüdüm babam yoktu."Kolay gelsin Nusret amca" dedim.Eyvallah deyip başımı okşadı.Babam nerde diye sordum."Gelir birazdan" dedi.Sen niye geldin ki demeden 10 lira verdi bana.Nusret amca bilirdi benim neye ihtiyacım olduğunu.Annem öldüğünden beri bizimle yaşıyordu,anneannem bile severdi onu hatta ara sıra sadece artislik yapmaya gelen teyzem de severdi.Nusret amca çok iyi biriydi.Nusret amca aileden biriydi.

Babamla çocukluk arkadaşıydı Nusret amca,aynı kahveyi işletir aynı evde kalırlardı.Babam hep derdi "benim yarım değil,ben neysem o da odur Nusret amcan senin için" Sigara içtiğimi bilir babama söylemezdi,her yediğim halttan  haberi vardı ama beni çok severdi Nusret amca.Neyse bir gün yine evde sigara ve bira içiyorum biraz daha büyüğüm o zamanlar lise son sınıfa gidiyorum.Babam aradı enkesörlü telefondan "Nusret çok kötü çapadayız hemen gel" dedi.Gittim ama yetişemedim ben daha yanına bile varamadan ölmüştü Nusret amca.Babam çapa tıp fakültesinin önünde sigara içiyordu koştum gittim yanına"nerde Nusret amca" dedim "öldü" dedi.Çok soğuk kanlıydı babam annemden beri ama ben ilk defa sevdiğim birini kaybediyordum.Annnemi de seviyordum ama ben daha bir yaşındayken ölmüştü o,insan annesini sevmez mi hiç seviyordum ama hatırlayamıyordum.Nusret amca kadar tanımıyordum onu.O yüzden bende babamın değil de Nusret amcanın ismini verdim oğluma,çünkü babam hala yaşıyor.Evet şu an o da bilmiyor tüm bunları çünkü daha üç yaşında.Peki ya sizin oğlunuzun isminin anlamı nedir ?

Hiç yorum yok: